Az óvodai nevelés részterületei
Szabó Kata: Szabadságot nekik! /cikk/
  • "A gyerekekkel való jó időtöltést nem kell napokhoz kötni – fejti ki véleményét Vekerdy Tamás pszichológus, akit a gyermek–szülő kapcsolat különféle stratégiáiról kérdeztünk.

    – Milyen a boldog gyermek?

    – A boldog szót nem szeretem, inkább a derűs, jókedvű kifejezéseket használnám.
    Az a gyerek érzi jól magát a bőrében, akit elfogadnak olyannak, amilyen ő valójában.
    A nevelésnek két nagy lehetősége van: legyél, aki vagy, és én ebben támogatni foglak; vagy legyél, akivé én akarlak tenni. Kérdezhetnénk, hogy de hát a gyerek valamilyen? Igen. Nem véletlen, hogy az ujjlenyomatunk is különböző, a DNS-ünkről nem is
    beszélve. Az a valami is különbözik, ami ezt megszabja: a hívő szerint a halhatatlan lelkünk, a nem hívő szerint az a kód, amit a természettől kapunk.
    A gyerek életkoronként is változik. A kisgyereknek a legfontosabb tevékenység a
    szabad és nem a fejlesztő játék. Mindennap kellene mesélni neki, hogy ne a tévéből tanulja a beszédet. Emellett napi négy-öt óra futkározásra, üvöltözésre lenne
    szüksége még akkor is, amikor
    iskolába kerül.

  • Forrás: http://www.vasarnapihirek.hu/izles/vekerdy_gyermek_iskola_pszichologus

Folytatás a jelzés alatt.

 

Bővebben...
 
Érzelmi nevelés - Az érintés

" Az érintés szónak különleges ereje van. Szótövében ott található az ér szó, melyben az
„é” hang a legszélesebb hangunk, az „r” pedig a legpergősebb dinamikát adja a magyar nyelvben. Minden szavunk, ami evvel a szótővel indul, ezzel a belső ritmussal jelzi: elérünk valahova.
Ha valakit megérintünk, akkor ő valószínűleg érdekel bennünket, az érintéssel érzelmek keletkeznek bennünk, ha valakit megérintünk, megérezve őt meg is értjük. Ha valakit jól értünk, azt értékeljük. Értékessé, érdemessé válik számunkra. Milyen messze értünk az érintéstől!"

A folytatás a jelzés alatt olvasható


Bővebben...
 
Janikovszki Éva: Ők ma gyerekek

(Gondolatok a rohanó élet közepette)

Ha ma kihagyod az esti mesét, holnap lehet

hogy már nem is kéri a lányod vagy a fiad.

Ha ma nem ülsz oda vele a társasjáték mellé,

előfordulhat, hogy a jövő héten már késő lesz.

Ők ma gyerekek, s nem pótolhatod

az önfeledt legózást, babázást úgy öt év múlva,

amikor már kevésbé szorítanak megélhetési gondok,

amikor már nem kell új szőnyeg, vagy függöny az ablakra.

Ha most kihagyod az együttlét meghitt perceit,

évek múltán talán már a meghitt beszélgetéseket sem igénylik.

Ha most nem sétálsz velük kézen fogva,

akkor pár év múlva végleg elengedik a kezed,

és a kapaszkodó nélkül elsodródhatnak.

Visszahozhatatlanok és megismételhetetlenek

a gyermekkor napjai, hetei, hónapjai.

Téglák ezek, amelyekből, és amelyekre a felnőtt élet épül.

Ha sok tégla hiányzik, labilis lesz az építmény.

 

Forrás: http://www.tudatosan.eoldal.hu/cikkek/szuloknek/gyerekek-neveben.html

 
Milyen a jó játék?

Miért van az, hogy minél drágább egy játék, annál valószínűbb, hogy a gyerek a dobozával akar inkább játszani?" (Gene Perret)

Amióta világ a világ, a gyermekek játszanak. Otthon, a villamoson, az orvosi rendelő várójában, bárhol, bármivel, bármikor.

Miért olyan jó szórakozás ez? Mi a haszna az életükben?


Folytatás a <Bővebben> jelzés alatt olvasható.


Bővebben...
 
Érzelmi és akarati élet jellemzői óvodás korban

A serdülő korosztály mellett az óvodáskor a másik olyan korcsoport, akiknek életében hihetetlenül fontos szerepet tölt be az érzelem,
s minden cselekvésük, megnyilvánulásuk érzelmi életükön keresztül befolyásolható, közelíthető meg. Ha azt szeretnénk,
hogy figyeljen ránk, ha azt kívánjuk, hogy viselkedésünk igazi minta legyen a számára, ha szeretnénk így vagy úgy hatni rá,
ezt csak a szívén-lelkén keresztül tudjuk elérni nála.

Folytatás a <Bővebben> jelzés alatt.

Forrás: http://gyerekabc.hu/az-ovodaskor-jellemzi/221-erzelmi-es-akarati-elet-jellemzi-ovodas-korban.html

Bővebben...
 
Beszoktatás

A <Bővebben> jelzés alatt egy érdekes cikk olvasható.

Forrás: Babamama.hu

http://www.babamama.hu/cikk/130-vigyazz-kesz-ovi

Bővebben...
 
JÁTÉK

Részlet a Helyi nevelési programunkból.

Folytatás a jelzés alatt.

 

Bővebben...
 
MUNKA JELLEGŰ TEVÉKENYSÉGEK

Részlet a Helyi Nevelési programunkból.

Folytatás a jelzés alatt.

Bővebben...
 


Gomba (1) csoport

Tulipán (2) csoport

Pillangó (3) csoport

Maci (4) csoport

Margaréta (5) csoport

Cica (6) csoport

Süni (7) csoport

Csigabiga (8) csoport